15 tezí
15 tezí blogu Bohu a světu:
1) Čas jsou bubliny vzájemně se ovlivňující.
2) kniha genesis popisuje historické události, které popisují ti, kteří je prožili a nějak je pochopili. První kapitoly sepsal pozorovatel pozorující Stvoření světa z planety Země
3) pád do hříchu svět včetně přírody zažívá intimně na “vlastní kůži” - fyzická smrtelnost a doprovodné jevy včetně frustrace, nemocí, stárnutí, tělesných nedokonalostí
4) Satana jakožto absolutní Zlo je alternativou ke Stvořiteli - Absolutnímu Dobru, Lásce, Zdroje Života
5) Boží láska je svobodonosná. Dává svobodu člověku z partnerství odejít (strom ovoce poznání dobrého a zlého) a otevírá dveře k návratu (Kristův kříž)
6) spasení je uzdravený vztah Boha k člověku a člověka k Bohu
7) K odpuštění musí být dva: ten, kdo odpouštění z Milosti a Bezpodmínečně vysílá a ten, kdo jej v pokání přijímá. Odpuštění znamená uzdravení vztahu, postavení jej na Nových základech a pravidlech.
8) Smrt je konec existence (není myšlenky ani díla v říši mrtvých, kam odejdeš). Je první smrt (prach jsi a v prach se obrátíš), vzkříšení a druhá smrt v ohnivém jezeře. První smrt není trest, je to důsledek pádu do hříchu, prokletí prach jsi a v prach se obrátíš. Druhá smrt je spojená s příchodem Zákona - osobní zodpovědnosti. Kde není Zákon, není Soud. Kde není hřích osobní zodpovědnosti, tam není Druhá smrt. Prokletí první smrti zlomil Kristus na kříži, kam převzal taktéž zodpovědnost za hřích osobní vinny člověka v pokání vyznaného.
9) Ohnivé jezero není pro každého věčné. Jezero je místo, kde člověk plně nese bolesti, které způsobil a za které nese zodpovědnost. Odtud se vychází zaplacením posledního haléře - života, neboť mzdou hříchu je smrt, konec života. Vyjímkou je rouhání proti Duchu Svatému. Stejně jako spása není v jednom slově,ale ve vztahu, tak ani rouhání proti Duchu Svatému není slovo, ale vědomý (odpust jim, protože nevědí, co činí) boj proti Duchu Svatému (= zosobněnému Charakteru Božímu, Církvi) nebo zneužití Jeho Jména.
10) Spása se projevuje denodenním životem. Neexistuje vakuovaná víra- víra vznášející se na obláčku mimo tento svět.Bůh je Láska,rozhodující je víra jednající Láskou. Kdo miluje, zná Boha.
11) Za vrozenost (vč homosexuality, transgenderu, pocity hladu, žízně, dalších potřeb) neneseme osobní zodpovědnost, hříchem není ani jednání vedoucí k nasycení hladu, jednání plynoucí z vrozenosti. Není hřích mít hlad, není hřích hlad nasytit. Hřích je způsobit bolest. Hřích je nenažranost - kdy se žere, blije a žere znovu. Celibát je určen lidem s obdarováním vrozené asexuality.
12) Manželství se neuzavírá, manžeství se rozpoznává. Snoubence do manželství Jednoho Těla nespojuje Církev, ale Bůh - Láska Agape (ne Eros, ale Agape) Hřích není právní rozvod, ale veškeré jednání, které manželství narušuje a vede k rozvodu. Hřích je rozvod duchovní. Kristova Slova o rozvodu jsou určena k ochraně manželství, ne k odsouzení k dosmrtné samotě. Není dobré, aby byl člověk sám.
13) Bůh je dokonale dobrý. Dokonale dobrá mysl nemůže chápat zlo, nečeká jej (byť s ním může plánovat), je zlem zraňována, protože "všemu věří" - očekává dobré. Satan je dokonale zlý - nechápe dobro, nečeká jej, podle sebe soudí druhé, věří, že všechno a každý se dá koupit.
14) Dnešní Izrael vznikl špatným způsobem, ve sporu s Palestinou není v právu, nevede boj proti terorismu, ale za životní prostor. Dejte Izraeli, co je podle mezinárodního soudu Izraelské, Palestině, co je Palestinské. Jednostraná podpora Izraele poškozuje samotný Izrael, tak i křesťanské církve a státy.
15) Antikristus je duchovní bytost. Jako 8 král se politicky ujal vlády nad židokřesťanským prostorem skrze ideologii fašizujícího nacionalismu (režimy v USA, Rusku a Izraeli.
Krealismus vyznává Hospodina Ježíše Krista, vtěleného Boha mezi námi, jehož Přítomnost, Láska a Pravda je živě osvědčována Duchem Svatým skrze Písmo Nového i Starého zákona, jako Panovníka a Spasitele. Věří v Jeho evangelium a žije v pokání. Učí se z křesťanských tradic v rámci ekumenického spektra, drží se toho, co je dobré, a zříká se toho, co je zlé. Vítá pomoc vědeckého poznání při pastoraci člověka, ale odmítá ji tam, kde odporuje evangeliu nebo zpochybňuje moc Boží.
Příspěvky
15. teze: 8 král se politicky ujal vlády nad židokřesťanským prostorem
28. 5. 2025
Antikristus není člověk, ale duchovní bytost, spolu se satanem a falešným prorokem tvoří trojici zla, kterou napodobují TrojJedinost Boží. Jako falešný mesiáš stojí za politickou, světskou mocí, za státními útvary a ideologiemi, stavící se mezi Boží lid a Boha samého.. Jako 8 král se politicky ujal vlády nad židokřesťanským prostorem skrze ideologii fašizujícího nacionalismu (režimy v USA, Rusku a Izraeli).
14. teze: Dejte Izraeli, co je Izraelské, Palestině, co je Palestinské.
28. 5. 2025
Dnešní Izrael vznikl špatným způsobem, ve sporu s Palestinou není v právu, nevede boj proti terorismu, ale za životní prostor. Dejte Izraeli, co je podle mezinárodního soudu Izraelské, Palestině, co je Palestinské. Jednostraná podpora Izraele poškozuje samotný Izrael, tak i křesťanské církve a státy. Je pouze jedno evangelium - Boží moc ke spasení každého, kdo věří, předně Žida, ale také Řeka.
Historie Izraelsko - Palestinského konflitku: Zde
Lze ukrást Boží požehnání? Jákobův příběh: Zde
Bůh zápásí s Jákobem: Zde
13. teze: Bůh je dokonale dobrý.
28. 5. 2025
Bůh je dokonale dobrý. Dokonale dobrá mysl nemůže chápat zlo, nečeká jej (byť s ním může plánovat), je zlem zraňována, protože "všemu věří" - očekává dobré. Satan je dokonale zlý - nechápe dobro, nečeká jej, podle sebe soudí druhé, věří, že všechno a každý se dá koupit.
12. teze: Manželství se neuzavírá, manžeství se rozpoznává.
28. 5. 2025
Manželství se neuzavírá, manželství se rozpoznává. Snoubence do manželství Jednoho Těla nespojuje Církev, ale Bůh - Láska Agape (ne Eros, ale Agape) Hřích není právní rozvod, ale veškeré jednání, které manželství narušuje a vede k rozvodu. Hřích je rozvod duchovní. Kristova Slova o rozvodu jsou určena k ochraně manželství, ne k odsouzení k dosmrtné samotě. Není dobré, aby byl člověk sám.
11. teze: Za vrozenost neneseme osobní zodpovědnost.
28. 5. 2025
Za vrozenost (vč homosexuality, transgenderu, pocity hladu, žízně, dalších potřeb), dispozice a indispozice, neneseme osobní zodpovědnost, hříchem není ani jednání vedoucí k nasycení hladu, jednání plynoucí z vrozenosti. Není hřích mít hlad, není hřích hlad nasytit. Hřích je způsobit bolest. Hřích je nenažranost - kdy se žere, blije a žere znovu. Celibát je určen lidem s obdarováním vrozené asexuality.
10. teze: Spása se projevuje denodenním životem.
26. 5. 2025
Neexistuje vakuovaná víra - víra vznášející se na obláčku mimo tento svět.Bůh je Láska,rozhodující je víra jednající Láskou. Kdo miluje, zná Boha.
9.teze: Ohnivé jezero není pro každého věčné.
24. 5. 2025
Ohnivé jezero není pro každého věčné. Jezero je místo, kde člověk plně nese bolesti, které způsobil a za které nese zodpovědnost. Odtud se vychází zaplacením posledního haléře - života, neboť mzdou hříchu je smrt, konec života. Vyjímkou je rouhání proti Duchu Svatému. Stejně jako spása není v jednom slově, ale ve vztahu, tak ani rouhání proti Duchu Svatému není slovo, ale vědomý (odpust jim, protože nevědí, co činí) boj proti Duchu Svatému (= zosobněnému Charakteru Božímu, Církvi) nebo zneužití Jeho Jména.
8. teze: Smrt je konec existence
23. 5. 2025
Smrt je konec existence (není myšlenky ani díla v říši mrtvých, kam odejdeš). Je první smrt (prach jsi a v prach se obrátíš), vzkříšení a druhá smrt v ohnivém jezeře. První smrt není trest, je to důsledek pádu do hříchu, prokletí prach jsi a v prach se obrátíš. Druhá smrt je spojená s příchodem Zákona - osobní zodpovědnosti. Kde není Zákon, není Soud. Kde není hřích osobní zodpovědnosti, tam není Druhá smrt. Prokletí první smrti zlomil Kristus na kříži, kam převzal taktéž zodpovědnost za hřích osobní vinny člověka v pokání vyznaného.
7. teze: K odpuštění musí být dva
14. 5. 2025
K odpuštění musí být dva: ten, kdo odpouštění z Milosti a Bezpodmínečně vysílá a ten, kdo jej v pokání přijímá. Odpuštění znamená uzdravení vztahu, postavení jej na Nových základech a pravidlech.
6. teze: spasení je uzdravený vztah Boha k člověku a člověka k Bohu
13. 5. 2025
Mnozí křesťané říkají: Jednou spasen, navždy spasen. Vyučují o tzv modlitbě spasení: Kdo se ji pomodlí, je spasen a o spásu nemůže přjít. Stačí říct Ježíš je Pán a je to. Není. Vyznání totiž není záležitost slov, které se vysloví. Ne všichni, kdo mi říkají Pane pane, říká Kristus, ale ti, kdo činí Boží vůli. Vyznání není o slovech řečených ústy, ale o slovech řečených činy. Neexistuje vakuovaná víra, která se vznáši kdesi na obláčku. Existuje pouze víra, která se žije, která se nějak projevuje a nějak koná.
5. teze: Boží láska je svobodonosná, ne spásynosná
13. 5. 2025
Boží láska je svobodonosná. Dává svobodu člověku z partnerství odejít (strom ovoce poznání dobrého a zlého) a otevírá dveře k návratu (Kristův kříž)
4. teze: Satan je původem polní zvíře
13. 5. 2025
Zlo se neobjevilo samo od sebe, ale bylo zakomponováno do stvoření jako možnost volby – ne jako chyba systému, ale jako prostor pro svobodné rozhodnutí člověka důvěřovat Bohu nebo nedůvěřovat. Satan není produkt Boží chyby, ale důsledek Boží lásky a respektu ke svobodné vůli.
3. teze: Pád do hříchu svět včetně přírody zažívá intimně na “vlastní kůži”
13. 5. 2025
Člověk i příroda poznávají smrtelnost, bolest, marnost a frustraci „na vlastní kůži“ (Gn 2,17; Gn 3,17–19, Řím 8,20). Fyzická smrt nebyla vládkyní přírody od vzniku života na zemi, ale stala se jí až důsledkem pádu (Řím 5,12). Hřích není položka v duchovním účetnictví, ale konkrétní způsobená bolest (Řím 8,22; Matouš 25,40; Jonáš 4,10). Celé stvoření bylo narušeno – a přesto v něm dál zaznívá ozvěna Boží lásky, která zachycuje a zpomaluje pád, aby i ve světě poznání zlého mohlo přežívat i to dobré (Mt 5,45).
2. teze: Genesis je záznamem historických událostí
12. 5. 2025
Jak kniha genesis chápe sebe samu? Správné stanovení žánru knihy je nezbytným předpokladem správného výkladu jejího poselství. Vono je totiž paradoxem, že ze všech biblických knih právě a pouze Genesis klade největší důraz na to, že se jedná o písemně zaznamenaný popis, vyprávění, prožitých události.
1. teze: Čas jsou bubliny
12. 5. 2025
Bible však, věřím tomu, času rozumí spíše jako bublinám, časovým kapslím, volně se vznášející v univerzu, vzájemně se prolínající a reagující na sebe. Budoucí událost, o které se již rozhodlo, je v současnosti reálně přítomna, byť se odehraje v budoucnosti. Obdobně uvažuje taktéž kvantová mechanika - tzv Schrödingerova kočka je i živá i mrtvá, dokud se na ní "pozorovatel" nepodívá - tzn dokud není určeno o jejím osudu, když je podíváno, když je určeno, její "osud" je reálně přítomný.