14. teze: Dejte Izraeli, co je Izraelské, Palestině, co je Palestinské.
Dnešní Izrael vznikl špatným způsobem, ve sporu s Palestinou není v právu, nevede boj proti terorismu, ale za životní prostor. Dejte Izraeli, co je podle mezinárodního soudu Izraelské, Palestině, co je Palestinské. Jednostraná podpora Izraele poškozuje samotný Izrael, tak i křesťanské církve a státy. Je pouze jedno evangelium - Boží moc ke spasení každého, kdo věří, předně Žida, ale také Řeka.
Kristus je jediná Cesta, Pravda a Život. Neexistuje jiná cesta k Otci. Ani pro tělesný Izrael. Kdo nemá Otce, nemá Syna, kdo nemá Syna, nemá Otce. Není jiná cesta pro Židy a jiná pro křesťany. Existuje pouze jedno evangelium - Boží moc ke spasení každého, kdo věří, předně pro Žida, ale také pro Řeka. Církev je z Ducha Znovuzrozený Izrael. Je zde kontinuita i diskontinuita, stejně jak v znovuzrození v životě Křesťanů. Církev je Nevěstou Kristovou. Nejsou dva bohové - Otec a Kristus, aby měly dvě nevěsty. Je jen Jeden TrojJediný Bůh a Jedna Nevěsta. Mojžíšův zákon pro židy dnešní Doby Milosti je zákoník světský, světského meče, ne duchovní, Bohem žádaný. Nejsou jiné požadavky od Boha pro Židy a jiné pro křesťany. Ale první apoštolové (tj vesměs Židé) byli Kristem povolání vyučovat národy zachovávat všechno, co Kristus přikázal - JIM.
Nekritický obdiv a zamilovanost není žehnání. Pravé přátelství nemaže med kolem huby. Žehnání není lichocení. Žehnání je i někdy i v tom, že se řekne kritická pravda v pravou chvíli a pravým způsobem. Současný stát Izrael nenese ovoce Ducha Svatého, podle kterého by byl znamením konce věků. Vznik Izraele, nebyl podle mého názoru naplněním Božího zaslíbením, ale jeho krádeží. Viz Jákobův podvod na Izákovi. I Boží zaslíbení lze ukrást. Izrael vznikl bez dohody s Arabskou stranou, naopak, pocity, názory a potřeby arabů se dlouhodobě ignorovaly a ignorují.
Bezpodmínečná podpora hlavně evangelikální části křesťanstva Izraeli je známkou její duchovní sleposti (a špatného svědomí křesťanstva z vln pogromů a nástupu hitlerovského holocaustu). Pokání z jedné nespravedlnosti není překrývaním nespravedlností. druhé.
Historie Izraelsko - Palestinského konflitku: Zde
Lze ukrást Boží požehnání? Jákobův příběh: Zde
Bůh zápásí s Jákobem: Zde