Sodoma a Gomora, Genesis 19,4-9
Dříve než ulehli, mužové toho města, muži sodomští, lid ze všech koutů, mladí i staří, obklíčili dům. Volali na Lota a řekli mu: "Kde máš ty muže, kteří k tobě této noci přišli? Vyveď nám je, abychom je poznali!" Lot k nim vyšel ke vchodu, dveře však za sebou zavřel. Řekl: "Bratři moji, nedělejte prosím nic zlého. Hleďte, mám dvě dcery, které muže nepoznaly. Jsem ochoten vám je vyvést a dělejte si s nimi, co se vám zlíbí. Jenom nic nedělejte těmto mužům! Vešli přece do stínu mého přístřeší."Oni však vzkřikli: "Kliď se!" A hrozili: "Sám je tu jen jako host a bude dělat soudce! Že s tebou naložíme hůř než s nimi!" Obořili se na toho muže, na Lota, a chystali se vyrazit dveře.
Kniha Genesis, pokud se nemýlím, netvrdí, že za zkázou Sodomy a okolních měst byla výslovně homosexualita. Podívejme se na tento velice příběh a uvidíme jiný vzorec. Skupina mužů si chce násilím vynutit styk s heterosexuálními cizinci. Podle zlostné reakce na Lotovu obhajobu se dokonce až zdá a není to vyloučené, že styk s cizinci je pro sodomské muže jakýmsi kulturním možná až nábožensko-kultickým zvykem. Čemuž odpovídá i Lotova "jasnozřivost", která je popsána v prologu příběhu, kdy doslova donutil ony cizince, aby nezůstávali přes noc venku, ale přijal azyl jeho domu. Vzhledem k tolik profanovanému průměrnému počtu homosexuálu v populaci cca kolem čtyř procent si osobně myslím, že v davu shromážděnému před Lotovými dveřmi byli i muži heterosexuálního zaměření, pro které je homostyk jen a pouze jakési zpřestření nebo, jak zmíněno, náboženským úkolem.
V Leviticu se píše: Nesmíš obcovat s mužem jako se ženou, je to ohavnost! Lv 18:22
Tento verš hovoří jasnou řečí. Řekněme, že se jedná o biblickou definici zakázaného styku mezi dvěmi osobami stejného poshlaví. Asi jej můžeme zobecnit i na jemnější pohlaví. Nebudeš obcovat s mužem jako se ženou. Jenomže: Homosexuál neobcuje s druhým homosexuálem jako s ženou, ale právě jako s homosexuálem. Toto je základní konstatování. Muž, který obcuje s mužem jako s ženou, obcuje s mužem jako s náhražkou za sexu s ženou. Toto se často děje například ve vězení nebo v jiných, čistě mužských kolektivech dlouhodobě uzavřených jenom mezi sebou. Často jsou k tomuto sexu zneužívání slabší heterosexuální muži. Osobně (dnes již) si nemyslím, že by byl Bůh homofob, kterému se vizuálně nelibí koukat se na dva milující se muže.Věřím tomu, že Bůh mnohem více vnímá pocit, které člověk při tom zažívá. A muž zneužívaný jiným mužem asi moc líbé pocity nezážívá. Osobně se domnívám, že tento verš se obrací právě proti této "sexuální" praktice, kdy muž používá muže jako svou sexuální pomůcku, bo nemá po ruce žádnou ženu.
A o to jde u Sodomy. Jedná se o náboženský "zvyk", obřad, podobný kupř "vítání" bažantů v armádě. Dav se shromáždil kolem Lotova domu. Nečteme, že by tam byly nějaké autority. To je také podobné se šikanou v armádě. Důstojníci jsou v pozadí, oni "pouze" nastaví nezdravou atmosféru. A pak nechají dav, ať udělá své. To, co je zde odsouzeno, je šikana, znásilnění legitimizované "zvyklostmi", náboženstvím, násilím vyžadovaný homosexuální styk.